Fossefallet diskusjon

Velkommen til Fossefallet Supporterklubb sitt diskusjonsforum!
Dato/klokkeslett: 28.07.2017 00:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 733 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stadion
InnleggSkrevet: 01.02.2007 21:41 
Avlogget

(Moderator får fjerne denne hvis det finnes en annen tråd om stadion. Jeg fant det ikke, og synes stadion trenger en tråd her og ikke i de andre gruppene)

Interessant at gratisavisen ga svarene på det vi har spurt om når det gjelder stadion. At SA ikke har klart det er forunderlig.

Etter som jeg forstår skal politikerne først tenke på hvor det skal bygges skole, vedta om stadion kan plasseres der den ligger i dag (merkelig at man trenger et vedtak om det), og deretter komme med forslag om hva man trenger man vil fylle stadion med og så fatte et endelig vedtak om stadion. Da kan vi kjapt se at sommeren passeres. Det er vel i tråd med idrettsrådet som sier at ting tar tid. Det var da fryktelig til tid også! Å håpe på litt forgang og effektiv behandling er vel som å tro på julenissen, kanskje?

Det er i hvert fall positivt at vi konkret nærmer oss her.

Kanskje supporterklubben også kan spille inn eventuelle ønsker nå?

Mitt soleklare ønske, og som jeg synes supporterklubben kan mene noe om, er supporterfasiliteter for både hjemmelag og bortelag, og et innspill om kunstgress eller ikke. Jeg grøsser når det i SA er nevnt at kunstgress er aktuelt. Det er absolutt greit i nord-Norge, men ikke på Østlandet hvor gresset gror fra april til slutten av oktober. Med undervarme og samme lys som Viking har kan vi ha flott gress hele året.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 06.02.2007 10:53 
Avlogget

En gledelig nyhet for alle oss kunstgress-hatere!

http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070206/SPORT/102060079/1014/SPORT

Det er selvsagt ren idioti at vi i frodige områder i landet skal ha kunstgress som spillere og trenere generelt misliker. Nå ser vi også at Aalesund FK må bytte kunstgresset sitt allerede til en stor millionkostnad.
Andre har også fortalt meg at kunstgressklubbene sliter mer enn andre med å sikre seg spillere fordi mange ikke vil spille og trene fast på kunstgress. Jeg frykter rett og slett et kunstgress på Sarpsborg stadion med alle de motargumentene som finnes.

Topp

Innleggets emne: Helt enkelt,
InnleggSkrevet: 06.02.2007 15:23 
Avlogget
Brukerens avatar

det finnes INGEN sportslige vurderinger til grunn for å velge kunstgress fremfor naturgress på fotballanlegg i sør Norge. Jeg blir EKSTREMT provosert av argumentasjonen. Fotball SKAL spilles på naturgress, DERSOM ikke vedvarende klimatiske forhold tilsier noe annet.

Topp

Innleggets emne: Re: Helt enkelt,
InnleggSkrevet: 06.02.2007 15:32 
Avlogget

Sarpen skrev:
det finnes INGEN sportslige vurderinger til grunn for å velge kunstgress fremfor naturgress på fotballanlegg i sør Norge. Jeg blir EKSTREMT provosert av argumentasjonen. Fotball SKAL spilles på naturgress, DERSOM ikke vedvarende klimatiske forhold tilsier noe annet.

Det er godt å høre at jeg ikke er alene om å mene dette. Til alt overmål så fortalte en banemann på stadion til en gruppe av oss etter en av kampene i mai i fjor at gresset på stadion er av en slik art at det ikke vokser før i juni! Er det mulig? Hele gressteppet er nå flekkete og merkelig med forskjellige sorter gress. Man har klart å så ny gress med en gresstype som ikke spirer før i juni... Er det rart at gressmatten ikke er god???

Nei, gi oss godt gress - naturgress!!! - på ny stadion. FFK kjøper nå sitt fra England og skal være perfekt både til klima og når det vokser. Her må det læres av FFK.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 08.02.2007 10:39 
Avlogget

Apropos kunstgress:

AaFK har mange skader, det samme har Tønsberg: http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070208/SPORT/102080313/-1/KULTUR#

"I mangelen på fagfolk benytter vi eksperter", er det noe som heter. Jeg er ingen av delene, men jeg bruker sunn logikk: kunstgress gir annen friksjon ved at skotøyet "henger igjen" i vendinger i større grad enn på naturgress. Det bør si seg selv. De stadige skiftene mellom naturgress og kunstgress er nok heller ikke bra. Med tanke på alle spillerne med lyskeskader og brokkproblemer bør det også ringe noen klokker.

Det er interessant å se at Bryne-supporterne går kraftig ut mot egen klubb som har valgt kunstgress på deres nye stadion.

Få denne plastikken dit klimaet krever det, ikke i frodige områder!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 07.03.2007 12:21 
Avlogget

Sandefjords nye stadion får det lekre navnet "Komplett.no Arena" :lol:

Tror de glemte dette navnet "Komplett.dustenavn.no Arena" :wink:

"Torvets frukt&tobakk stadion" er da mye bedre :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 29.03.2007 13:46 
Avlogget

Dagens SA har triste nyheter om stadion. Kort fortalt kan vi ikke håpe på en avklaring før tidligst i slutten av året. Det betyr vel reelt i begynnelsen av neste år, så kan detaljplanleggingen begynne, og byggestart kan vel da tidligst begynne neste høst. Årsaken er at kommunen må finne ut om stadiontomta må brukes til skole eller ikke (!).

Jeg synes dette er skandaløst treg behandling av en svært viktig sak. Av alle sentrumstomter med eksisterende bygg eller ikke, så MÅ det vel være mulig å finne alternativ skoletomt NÅ - og la stadionsaken løpe parallelt for å få fortgang i begge sakene?

Er det mulig... :roll:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 29.03.2007 14:07 
Avlogget
Brukerens avatar

1928 skrev:
..... Årsaken er at kommunen må finne ut om stadiontomta må brukes til skole eller ikke (!). Jeg synes dette er skandaløst treg behandling av en svært viktig sak. Av alle sentrumstomter med eksisterende bygg eller ikke, så MÅ det vel være mulig å finne alternativ skoletomt NÅ - og la stadionsaken løpe parallelt for å få fortgang i begge sakene? Er det mulig... :roll:

Helt utrolig, og saken føyer seg inn i rekken av total vedtaks- og handlingsvegring fra kommunens side. Ett positivt vedtak om å se videre på planene er det minste en kunne forvente. Det hadde ikke vært umulig å vedta at prosjektet gikk videre og at dette også kunne omfatte en vurdering og eventuell planlegging av en skole inn i stadionanlegget. Tenk hvilke muligheter en da ville ha fått med skole, forretningsvirksomhet, boliger etc. i hele dette området. Endog ville en kunne fått en ballbinge også, uten for mye syting fra naboer :) . Nei, vi har en kommuneledelse som tydligvis ikke evner å se mulighetene. For å kunne gjøre nettopp dét, må saker utsettes ett års tid slik at tankene for "modnes". Her skal en ikke gjøre noe "forhastet". Skammelig.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 29.03.2007 14:34 
Avlogget

Skjelle mener at de ansvarlige her ikke vet hva de driver med/hvor viktig ny stadion er, mer eller mindre ordrett. Det er åpenbart riktig, slik jeg ser det.

Har Hué noen ideer til hvordan en kan fremtvinge fortgang? Det er jo valg til høsten og da lytter alle politikere :wink:

Topp

Innleggets emne: HAR DU GÅTT UT PÅ DATO ENGSMYR????
InnleggSkrevet: 29.03.2007 16:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Omtalen av vår ordfører har fra flere hold vært udelt positive. En handlekarftig kar som jobber for byens beste.
I den senere tid er det blitt slik at kommunen forsømmer seg i tilrettelegging av næringstomter og synes veldig passive i flere saker.
Stadion saken er også et eksempel på dette, MEN husk at det er kommunevalg til høsten! :?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 29.03.2007 16:51 
Avlogget
Brukerens avatar

1928 skrev:
....... Har Hué noen ideer til hvordan en kan fremtvinge fortgang? Det er jo valg til høsten og da lytter alle politikere :wink:

He he, nå blir det moro. Joda, det er valg til høsten. Vi har vel sett at mange politikere er lunkne til idrett generelt og fotball spesielt. En del har bemerket seg positivt - og en kan vel stort sett si at dette går på tvers av partiene. SV har vel stort sett markert seg som et parti som først og fremst støtter all annen kultur enn idrett. Frp er vel mot alt som fører til økte offentlige utgifter. Men kommunevalg er vel så mye valg av personer (i og med at en kan stryke kandidater eller gi kandidater en ekstra stemme ved å føre dem opp på andre lister).

Det er lett å lage en enkel aksjon som kan føre til at de mest idretts/fotballvennlige politikerne kommer inn i bystyret. Krever litt innsats, men i en så liten kommune som Sarpsborg med så mange medlemmer innenfor idretten, vil en slik aksjon klart få konsekvenser for resultatet.

Topp

Innleggets emne: la aksjonen starte!
InnleggSkrevet: 29.03.2007 17:22 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, hvis du mener det må en liten aksjon til, så la aksjon kommunevalg starte! veldig leit at det ikke blir noe av flerbrukshallen på grålum og, så jeg støtter deg hvis du setter i gang aksjonen! hehe

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 29.03.2007 18:18 
Avlogget

Samtlige partier HAR sagt at de er positive til ny stadion. Det har stått i SA. Det viktige for de mest "fiendtlige" var at dette ikke kostet noen kommunale kroner. Så langt er alt vel.

Men hvordan gripe dette an og regelrett tvinge frem handling i all denne handlingslammelsen? Både av det sittende "drøvtyggerkorpset" og de som kan bli valgt inn? Å få partiene til å love handling nå vil kunne være en smal sak. Jeg lar andre komme med smarte innspill til hvordan en her kan fremtvinge reaksjoner og handlinger fra "sov-i-ro"-avdelingene i kommunen og blant de politiske partiene. Kan det virkelig være en så tidkrevende prosess å si "ja"?

Topp

Innleggets emne: Re: la aksjonen starte!
InnleggSkrevet: 29.03.2007 18:27 
Avlogget
Brukerens avatar

danny skrev:
Ja, hvis du mener det må en liten aksjon til, så la aksjon kommunevalg starte! veldig leit at det ikke blir noe av flerbrukshallen på grålum og, så jeg støtter deg hvis du setter i gang aksjonen! hehe

OK, la meg få se hvem som mener at vi skal dra i gang en enkel aksjon for å få inn flere fotball- og idrettsinteresserte politikere i bystyret.

Aksjonsformen er enkel: Vi får fram navn på kandidater fra partilistene vi VET vil støtte idrettstiltak (hvertfall ny stadion, nytt friidrettsanlegg og Grålumhall), og som samtidig viser evne og vilje til å tenke utradisjonelt for å oppnå dette så raskt som mulig. Dette vil være en liste med navn som vi oppfordrer alle de tusner av fotball- og idrettsinteresserte personer som bor i Sarpsborg, til å stemme på. Eneste forutsetning er vel at de navnene du fører opp, må være blant de kandidater som finnes på en-eller-annen liste til dette valget.

Dette gjøres slik (under forbehold om at det er i tråd med stemmereglene for neste kommunevalg :? - jeg vet ikke nå hva disse reglene tillater):

Finnes personene allerede på den partilisten du skal gi din stemme til, kumulerer du denne kandidaten. De øvrige (av de "idretts/fotball-positive" kandidatene) skriver du inn på listen, samtidig med at du stryker de som du mener ikke skal ha stemmen din. På den måten får du gitt partiet "ditt" en stemme, samtidig som du er med på å påvirke antallet stemmer til de enkelte kandidatene (og det er dette som avgjør hvem som blir med i bystyret).

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 29.03.2007 23:26 
Avlogget

Har andre enn meg fått denne e-posten? Morsomt! Bra at det er flere som tar tak i denne viktige saken.
Jeg har sendt e-post med teksten videre. Eneste måten å virkelig nå frem er å bombe e-postene deres med teksten slik at de umulig kan unngå å reagere. Her må vi ha action!

Send i vei! 8)

Hei, kjære fotballvenn i Sarpsborg!

Kommunen har visst funnet ut at det ikke haster noe særlig med ny stadion. Det er vi fotballvenner helt uenig i. Vi mener det virkelig haster. Klipp og kopier denne teksten og send den videre til alle du kjenner, og til media, kommunefolk, ordfører, rådmann og politikere.

Vi skjønner at byen kan trenge en ny skole i sentrum. Det kan kreve mye tid å treffe de rette beslutningene. Det er lettere å flytte/stenge ballbinger enn skoler hvis de er feil plassert… Men ny stadion er også veldig viktig. Argumentene BØR være VELDIG godt kjent. En ny Sarpsborg stadion vil være et idretts-, nærings-, og kulturkraftsenter midt i sentrum og bety enormt mye for elitefotballen, fotballsamarbeidet, næringslivet som vil etablere seg der, kulturen i Sarpsborg, og alle andre innbyggere og andre gjester som vil bruke stadion og andre etableringer i nærheten. Kort sagt er det knallviktig å få dette på plass så fort som mulig. Å KANSKJE kunne gi et svar om et års tid er ikke SÅ FORT SOM MULIG. Det er ulovlig sent. Håpløst sent. En avgjørelse som underbygger den teite påstanden (som er en stor belastning for byen) om at ”det nøttærnte i Særp”. Finnes det virkelig ikke mulighet for å kjøre prosessene med ny skole og ny stadion samtidig for å fortgang i begge sakene? Vi har jo sett at hotelletablering (helt tilfeldig valgt…) fikk all mulig behandling i ekspressfart. Fatter ikke de ansvarlige hvor viktig en ny stadion, med alt den vil inneholde, i realiteten er og at det MÅ skje raskt?

Send dette videre. Husk at det er valg til høsten. Vi fotballvenner vil ha handling, ikke bare pene ord i festlig lag.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 733 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: