Fossefallet diskusjon

Velkommen til Fossefallet Supporterklubb sitt diskusjonsforum!
Dato/klokkeslett: 24.07.2017 18:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 733 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: la aksjonen starte!
InnleggSkrevet: 30.03.2007 10:48 
Avlogget
Brukerens avatar

OK, la meg få se hvem som mener at vi skal dra i gang en enkel aksjon for å få inn flere fotball- og idrettsinteresserte politikere i bystyret.

DU KAN REGNE MED MEG IHVERTFALL :)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30.03.2007 11:22 
Avlogget

Klart vi er med :)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30.03.2007 15:08 
Avlogget

viktig sak

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 02.04.2007 16:20 
Avlogget

Jammen dumpet denne e-posten inn hos meg også, fra en "sentral" avsender til et helt kobbel av mottakere. Moro!

La den gå videre til alle dere kjenner - og mange dere ikke kjenner. Her MÅ vi stå på alle sammen for å få ny stadion så fort som mulig, ikke med all denne ventingen!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 02.04.2007 16:29 
Avlogget

Mail er sendt til endel viktige folk av meg :D
flere som har gjort det??????

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04.04.2007 13:09 
Avlogget

Hvordan går aksjonen, folkens?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 11.04.2007 17:18 
Avlogget

Jeg orker snart ikke lenger å argumentere for helt døve ører uten interesse for hva saken handler om. Har andre engasjement så bidra gjerne :roll:

http://www.sa.no/debattforum/posts/list/334.page

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 11.04.2007 18:49 
Avlogget
Brukerens avatar

Synes du har argumentert meget godt for hvorfor en ny stadion må på plass :) Spesielt burde ditt siste innlegg virke oppklarende overfor enkelte...artig å se hvordan de konkrete mangler ved stadion måtte ramses opp ved to anledninger. Snakk om å tale for døve ører!
Kulturinteresserte har dessverre en tendens til å sette sine egne interesser opp mot fotballen :( En realisering av stadionprosjektet vil ikke gå ut over kulturen! Kommunens bidrag blir kun stadiontomta, men enkelte nekter å tro dette og er tydeligvis overbevist om at fellesskapet vil komme til å spytte inn store millionbeløp...
Skulle likt og sett fotballen rase dersom et bredt kulturelt samarbeidsprosjekt ble gitt en tomt av kommunen slik at de kunne bygge et kulturhus til glede for hele byen...det hadde ikke skjedd!
Helt enig tribunist, hvorfor ikke glede seg over og oppmuntre andres initiativer??

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 11.04.2007 20:47 
Avlogget

Flott argumentert, tribunist.

Jeg prøvde å hjelpe deg litt (Særping), men det hjelper vel ikke.

Kan ikke alle forumbrukerne her gå inn på SAs debattsider og gi sin støtte til et nytt stadion? Dere bør ikke skrive noen lang argumentasjonsrekke, men dersom mange nok i hvert fall gir uttrykk for at et nytt stadion er ønskelig, så har nok det en viss effekt.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 11.04.2007 22:42 
Avlogget

Takk til begge to :D Jeg VISSTE jo at det finnes folk med godt overblikk i sakene, i hvert fall her inne :wink:

Jeg opplever, som jeg har skrevet, at debatten har bakgrunn i at de ikke har den minste peiling på hva kravene fra NFF, UEFA, FIFA går ut på - og det er kanskje (?) ikke mer å vente når hele begrepet toppfotball har sovet i denne byen de siste 30 årene. Samtidig er det litt skremmende hvis det faktisk ER mange med samme meninger. Ti som tar feil står uansett sterkere enn to som har rett - dessverre. Jeg hadde håpet og trodd at en ny stadion ble møtt med nysgjerrighet og positive tanker og ikke motstand.

Mitt andre hjertesukk er det jeg opplever av motstand som tolkes ut fra "hvis ikke VI har, skal ikke DERE ha noe heller!" Med slike tanker og holdninger kommer vi aldri videre, og kanskje derfor er byen helt i bakleksa når gjelder andre sentrale områder som høyere utdanning, utnyttelse av tomter langs E6, mangel på gjennomslag for E6 for mange år siden, sykehus, byforskjønnelse, osv. Det er absolutt sunt å komme seg litt ut av byen for å få impulser og så inn igjen :) Besøkene våre på flotte anlegg som i Ålesund, Trondheim, Stavanger og nå Fredrikstad har virkelig åpnet mine øyne for hva et nytt stadion betyr både sportslig og økonomisk.

Dette MÅ vi stå sammen om og få til raskest mulig. Det vil bli et massivt løft for FKSS og byen. Jeg er sikker på AT det kommer, men ikke NÅR. Frem til alt er klart (inntil byggingen fysisk kan begynne) er nå-situasjonen en eneste stor brems. Det må vi fjerne og få fortgang.

Jeg hadde jublet hvis kulturmiljøet la frem konkrete forslag til kulturhus og kan ikke fatte at det finnes noen som ivrer så voldsomt for å jobbe mot ny stadion. :roll:

Faktisk heller jeg mot å gå inn for både mobilt tak på stadion og kunstgress for å ha anlegget som hjemmebane også hele vinteren og la den bli brukt til messer, konserter og "fandens oldemor" som gir klubben inntekter nok til å bli en stabilt god klubb helt i toppen av norsk fotball.

La oss sammenlikne FKSS med FKH: fotballsamarbeid, omtrent like store områder, rykket opp samtidig, tok omtrent helt likt antall poeng i fjor. Forskjellene er at FKH nå har 25 mill. i budsjett (mer enn dobbelt av vårt), alle spillerne på heltid, og ny flott stadion hvor de kun diskuterer lokalisering. På kort tid har de fått et sabla stort forsprang. Ære være dem for det, men det da absolutt ingenting som tilsier at vi også ikke skal få til minst det samme.

Henger vi ikke med nå i utviklingen av nytt anlegg og store inntekter kan vi nok glemme de store drømmene. Det neste året blir utrolig spennede får vår del sportslig, administrativt (ny markedsmann) og hele situasjonen med stadion. Vi kan vel ha en idémyldring om hva VI kan bidra med her? Ikke sportslig :lol: , men på de to andre områdene. Eller? :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 12.04.2007 19:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg har nettopp sett på noen TV-innslag fra Fredrikstad hvor kommunen og folk i byen har laget store krokusbed hvor bokstavene FFK er formulert i et hav av krokus og andre vårblomster. Tidligere er det vist bilder fra en fabelaktig bra stadion og hele uka er det vist intervjuer med folk som er stolte over Fredrikstad og hvilken betydning fotballen har for byens befolkning.

Her i Sarpsborg lever vi ennå i tråd med den negative karakteriseringen om at ”det nøttær ente i Særp”. Her er det folk som er i mot fotballsamarbeid, som for lov til å bestemme fotballutviklingen i byen. Her er det sentrale kulturpersoner som, i mangel på andre argumenter, argumenterer med at idretten for mange anlegg og at anleggene ikke blir fylt opp av tilskuere. Her er det viktigere å arbeide mot idretten, enn å poengtere at både idrett og annen kultur beriker de unges liv og gir oss voksne utrolig mange positive opplevelser. Her i byen framstår evnen til å ikke gjøre noe, evnen til å la være å ta initiativ, viktigere enn å være frampå og tenke og handle utradisjonelt.

I min ettertanke ser jeg at parolen ”det nøttær ente i Særp” lever i beste velgående, samtidig som den godt kan ledsages med en ny parole; ”i Særp evner en ente å skape nytt”.

Høstens kommunevalg MÅ føre til at vi blir flinkere til å velge inn personer som er mer positiv til å tenke utradisjonelt på løsninger som kan bidra til at kulturen generelt og idretten spesielt får ett kraftig løft og at fotballen blir en positiv merkevare for Sarpsborg.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13.04.2007 14:55 
Avlogget

Poengene dine er svært gode, Hué.

Jeg har sett de samme tv-innslagene og bildene. Det er jo som natt&dag å sammenlikne hva kommunen i Fredrikstad legger til rette for FFK også som markedsføring av seg selv. I helgen vil det jo koke fullstendig! På radioen nå sa de også at mange barnehager har egne FFK-tog i dag. Ja, der ser man jo hva som er mulig å få til... Kanskje hele administrasjonen i kommunen med politikerne skal dra på kurs i Fredrikstad???

Da spør jeg også igjen:
1 Hvilke forslag har dere her inne til hvordan vi skal påvirke politikerne om stadionsaken?
2 Hvilke forslag har dere her inne om hvordan skal påvirke politikerne om reell markedsføring av byen gjerne gjennom FKSS og fotballsamarbeidet?
3 Den samme markedsføringen overfor klubben

Jeg er så lei av å se at så mye glimrende gjøres i nabobyen mens det er her er "sovekupé" i altfor stor grad :wink:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13.04.2007 16:09 
Avlogget

Bare noen korte tanker:

- Det er vel rådmannen som har foreslått å drøye stadionsaken. Politikerne gjør ofte som han sier, og det er i og for seg ikke noe rart. Jeg tror Sarpsborg er blant de kommunene i landet som bruker minst penger på å lønne politikere. Det er ganske vanskelig å drive en kommune på 50000 innbyggere på fritiden. Politikerne har ikke mulighet til å opparbeide seg den sakskunnskapen som administrasjonen har, og derfor ender de ofte opp med å stemme etter rådmannens innstilling. Her må klubben arbeide inn mot det politiske miljøet (hva med å leie konsulenter som kan gi et annet alternativ enn rådmannens), for det er faktisk de som tar beslutningene.

- Tenk så mye enklere det hadde vært om klubben hadde eid sitt eget anlegg (slik tilfellet er i Fredrikstad). Men det er vel rett og slett umulig å finansiere et eventuelt oppkjøp av stadion.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13.04.2007 20:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Patrioten skrev:
..... - Det er vel rådmannen som har foreslått å drøye stadionsaken. Politikerne gjør ofte som han sier, og det er i og for seg ikke noe rart. ......

Enig med deg i dette, men rart er det, lell. Uansett om en politiker får lønn eller ikke, er det politikerne som er premissleverandør for rådmannen - ikke omvendt. Men, - og her har du nok rett - sak-kunnskapen blant politikerne er så dårlig i forhold til hva administrasjonen sitter inne med, at politiske vedtak blir tatt - utelukkende på administrasjonens vurderinger. Så kan en jo spørre seg hvordan det står til med demokratiet i Sarpsborg.

Forøvrig tror jeg det er viktig, når vi får sett hvem som står på valg for de enkelte partier, og hva disse partiene sier i sine programmer om fotball spesielt og idrett generelt, at vi lager en masse leserinnlegg hvor vi utfordrer partiene på forhold vi mener er viktig for fotballutviklinga i byen (dæven, det ble en lang setning :? ). Svarene fra partiene bør deretter være grunnlaget for en "stemmeaksjon" som vi må få flest mulig av de 20000 idrettsmedlemmene i Sarpsborg til å støtte opp om.

Topp

Innleggets emne: Vi har kanske landets gjerrigste
InnleggSkrevet: 13.04.2007 20:24 
Avlogget
Brukerens avatar

rådmann, hvorfor?
Sarpsborg kommune har hatt relativt god økonomi sammenlignet med andre kommuner av samme størrelse. Til tross for dette har rådmannen strammet inn livremmen her i byen så innvollene til byens borgere nærmest strupes.
I Fredrikstad bruker man penger som fulle sjømenn på byforskjønnelse, skoler, idretten etc.
Hvor er logikken, Fr stad har skjønt det, man får mye payback ved å ha en by man trives i. Lokalpolitikerne i Sarp har åpenbart veldig mye å lære av våre naboer lengre ned i elva.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 733 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: